پرستار آنکال چیست؟

پرستار و مراقب کودک در منزل نگهداری و مراقبت از کودک

پرستار آنکال چیست؟

۷ بازديد
پرستار آنکال چیست؟
در شغل پرستاری مفاهیم و عبارات مختلفی وجود دارد که نشان دهنده وظایف آنهاست و هر کدام باید دارای تجربیات مخصوص به خود باشند. حتی حقوق پرستاران و قوانینی که در موردشان وجود دارد نیز در هر مورد متفاوت است. در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم که معنی پرستار آنکال چیست؟

پرستار آنکال پرستاری است که وظایف پرستاری را در بیمارستان خارج از شیفت خود انجام می دهد. درخواست حضور پرستار آنکال به بیمارستان توسط نیروی مافوق و دارای جدول زمانی مشخص بود. هنگامی که یک پرستار در نوبت است، باید بتواند به تماس ها پاسخ دهد و به بیمارستان برود. البته علاوه بر پرستار بیمار( پرستار سالمند بیمار )، برنامه پزشک نیز شرایط آنکال را مشخص می کند. این قانون تضمین می کند که بیمارستان ها و مراکز درمانی در شرایط استثنایی با کمبود نیرو مواجه نشوند.

وظایف پرستار آنکال

به طور کلی یک پرستار آنکال باید به طور کامل در تمام ساعاتی که شیفت می‌ایستد، در دسترس باشد، بنابراین می‌توانیم وظایف پرستار آنکال را به صورت زیر تعریف کنیم:

  • پرستار آنکال باید تحت هر شرایطی و در هر زمانی بتواند در مدت زمان کوتاهی (معمولا 30 دقیقه) به فردی که نیاز به درمان دارد دسترسی پیدا کند و اقدامات لازم را برای رفع مشکل او انجام دهد.
  • ارائه شرح حال همه بیماریان مراجعه کننده به پزشک آنکال، وظیفه دیگر پرستار در این شیفت است.
  • پرستار آنکال باید در مدت زمان شیفت خود داخل بیمارستان، به افرادی که به اورژانس می‌آیند هم رسیدگی کند.

دریافت شیفت آنکال برای پرستاران

پرستار آنکال چیست؟

در پاسخ این سوال که قانون آنکالی شامل حال کدام پرستاران می‌شود؛ می‌توان گفت پرستارانی برای شیفت آنکال انتخاب می‌شوند که عملکرد مناسب داشته باشند، یعنی پس از تماس در مدت قابل قبول به بیمارستان مراجعه کرده و همچنین تماس‌ها از سوی بیمارستان را بی‌پاسخ نگذارند. پس هر پرستاری بلافاصله پس از استخدام، نمی‌تواند برای دریافت شیفت‌های آنکال درخواست دهند. با این وجود دریافت شیفت‌های آنکال برای پرستاران اجباری نخواهد بود.

قانون آنکالی پرستاران

پرستار آنکال چیست؟

  • پرستاران آنکال در قانون شامل موارد مختلفی می باشد که توصیه می شود پرستاران از آن آگاهی کافی را داشته باشند.
  • از جمله نکات آنکال در قانون می توان به عدم تخصیص شیفت های آنکالی در روزهای متوالی و پشت سرهم اشاره کرد.
  • از دیگر مواردی که در قانون در مورد کادر پرستاری ذکر شده، انتخاب کادر پرستاری در بخش‌های مختلف همان بخش مربوط است، اما قانون استثناهایی نیز دارد و در صورت کمبود نیروی پرستاری در بخش خاصی می‌توانید با استفاده از خدمات پرسنل پرستاری بیمارستان، سایر بخش های مورد نیاز نیز استفاده می شود.
  • از دیگر موارد پرستار آنکال بیمارستان، می توان به عدم خدمت در زمان آنکالی در بیمارستان های دیگر اشاره کرد و نباید در بیمارستان های مختلف شیفت آنکالی داشته باشد.
  • تعداد و دفعات آنکالی پرستاران نیز مشخص شده است، این تعداد برابر با 5 شیفت شب و یا 10 شیفت صبح و عصر در طول مدت یک ماه می باشد، البته باید توجه داشته باشید که تعداد شیفت های انکالی، وابسته به موقعیت بیمارستان و تعداد نیروهای پرستاری می باشد.

چگونگی انتخاب پرستار آنکال در پزشکی

پرستار آنکال چیست؟

قوانین خاصی برای انتخاب پرستار آنکال وجود دارد. در واقع، تنها مراقبانی که نمرات مثبتی در بررسی عملکرد دریافت می کنند می توانند درخواست دهند. او باید به تماس پاسخ دهد و زمانی که تماس می گیرد همان جایی باشد که باید باشد. علاوه بر این، پرستار پزشکی آنکال باید به طور فعال در برنامه شیفت آنکالی مشارکت داشته باشد. علاوه بر این انتقال بیمار، رضایت بیمار و... از نکات مثبت پرستاران محسوب می شود. البته، رتبه‌بندی ضرایب خاص از سوی رئیس بیمارستان، مدیر پرستاری، سرپرستان بالینی و سوپروایزرها نیز باید به عملکرد پرستار اضافه شود. در نهایت، زمانی که نمره کل پرستاران بیمارستان های اولیه به بالای 80 درصد برسد، اولویت با گزینش خواهد بود.

نحوه محاسبه حقوق پرستار آنکال

مطابق قانون حضور پرستار آنکال در بیمارستان به عنوان اضافه کار محسوب می‌شود و مطابق ساعاتی که در بیمارستان حضور دارد، حقوق دریافت می‌کند. البته حقوق اضافه کاری تنها در صورتی دریافت می‌شود که پرستار به بیمارستان مراجعه کند. در صورتی که پرستار در ساعات آنکال قرار داشته باشد، اما به بیمارستان فراخوانده نشود، حقوق هر 3 ساعت آنکال برابر 1 ساعت خواهد بود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.