آرشیو تیر ماه 1402

پرستار و مراقب کودک در منزل نگهداری و مراقبت از کودک

ویژگی های یک پرستار کودک خوب

۱۰ بازديد
اگر قصد استخدام پرستار کودک خوب در منزل را دارید ممکن است پس از جست و جوی فراوان هنوز موفق نشده باشید. مصاحبه‌های خوبی داشته اید، رزومه پرستار بچه را دیده اید، اما نمی‌دانید کدام یک، پرستار کودک خوب برای فرزند شماست؟! در این مقاله با نکاتی آشنا میشوید تا بتوانید بهترین انتخاب در این زمینه را داشته باشید.

ویژگی های یک پرستار کودک خوب

نکاتی برای انتخاب نگهدار کودک خوب

برای پرستاری از یک کودک، در وهله ی اول باید عاشق کودکان باشید و حوصله و صبر کافی برای وقت گذارندن با کودکان را دارا باشید؛ دلسوز، مهربان، اگاه از اصول تربیتی، خلاقیت و تا حدی شوخ طبعی از دیگر پارامترهای مهم در پرستاری از کودکان است.

پرستاری از کودکان ملزم به داشتن مدرک و تحصیلات مربوطه نیست، و داشتن مدرک در تعرفه های مربوط به پرستاری از کودک بسیار موثر است اما باز هم برخی از والدین ترجیح می دهند کودک خود را به فردی بسپارند که تحصیلات دانشگاهی و مدرک های لازم را داشته باشد؛ برای مثال برخی از پرستاران کودک مدرک زبان نیز دارند و می توانند در خانه به آموزش زبان به کودک بپردازند.

یک پرستار کودک خوب باید وقت شناس باشد
به عنوان یک پرستار کودک در منزل، باید به زمان و وقت خانواده هایی که برایشان بچه داری می کنید، احترام بگذارید. وقتی اعلام آمادگی کردید، بهتر است حتی کمی زودتر حاضر شوید و در مورد هرگونه نیاز یا برنامه خاص برای آن روز صحبت کنید.یک پرستار کودک وقت شناس به حرفش پایبند است و وقتی می گوید که حاضر می شود، سر موقع به محل می رسد. زندگی والدین به اندازه کافی پرتنش و شلوغ است. اینکه آیا پرستار کودک به موقع می آید یا نه موضوعی است که والدین نباید نگران آن باشند.
اگر در صورت بروز مشکلی، نمی توانید به موقع برسید، حتما با خانواده کودک تماس بگیرید.اگر نمی خواهید برای یک شغل مراقبت از کودک که قبلاً با آن موافقت کرده اید کار کنید، سعی کنید در صورت امکان حداقل یک هفته اعلام کنید. تا خانواده وقت داشته باشد یک پرستار کودک جایگزین پیدا کند.

مراقبت از کودک
یکی از کارهایی که او باید انجام دهد، مراقبت از کودک است. به صورتیکه در همه جا مواظب کودک باشد تا آسیبی به خود نرساند. اگر در مدت زمانی که کودک زیر نظر او است دچار حادثه ای شد به این نتیجه میرسیم که او اصلا مراقب کودک نبوده و او را رها کرده است.

اصول تربیتی
همچنین فرد مورد نظر، باید اصول تربیتی ای که شما مد نظرتان است را اجرا کند. زیرا کودک باید طبق سلایق و ضوابط شما رشد کند. شخص مورد نظر نباید به گونه ای رفتار کند که از شما بیشتر به پرورش کودک آشناست.

توانایی ایجاد انگیزه در کودک
پرستار کودک خوب بعد از والدین بیشترین تاثیر را بر کودک دارد. کودک به دلیل دلبستگی‌های که به نگهدار دارد از روش‌های پرستار استفاده می‌کند. لازم است مراقب کودک با روش‌های تشویقی متناسب با شخصیت کودک آشنایی داشته باشد.

برای پرستاری از کودکان چه تحصیلاتی باید داشت؟

اگر می خواهید در این شغل فعالیت کنید باید در رشته هایی مانند کودکیاری، پرستاری و روانشناسی تحصیل کرده باشید. البته همانطور که گفته شد، در برخی موارد برای استخدام شرایط تحصیلی مطرح نیست و علاقه و تجربه و مهارت فرد ملاک است.