آرشیو شهریور ماه 1402

پرستار و مراقب کودک در منزل نگهداری و مراقبت از کودک

نشانه های یک پرستار کودک خوب

۹ بازديد
نشانه های یک پرستار کودک خوب
شما هم ممکن است برای پیدا کردن یک پرستار خوب خیلی جست‌وجو کرده باشید اما هنوز هم برای انتخاب و تصمیمتان مردد باشید. کارشناسان کودک معتقدند در این زمینه تجربه بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد، بنابراین در مصاحبه با پرستاران کودک لازم است از تجربه‌هایشان سؤال کنید. همچنین تجربه و داشتن اطلاعات در زمینهٔ مسائل ایمنی نیز باید در بالای فهرست خواسته‌های شما باشد. تحصیلات در زمینهٔ رشد و تکامل کودک نیز قطعاً یک امتیاز مثبت است. وقتی یک پرستار مناسب را انتخاب کردید، چند بار در زمانی که خودتان خانه هستید، او را امتحانی دعوت کنید تا بتوانید کارش را ببینید و یادتان باشد که لازم است مرکز یا شرکت خدمات پرستاری نیز از این موضوع اطلاع داشته باشند و شاید بهتر باشد هزینهٔ این چند جلسه را هم بپردازید تا مشکلی پیش نیاید. در این مطلب می‌توانید با نکاتی آشنا شوید که می‌تواند به شما کمک کند تا مناسب بودن پرستاری را که انتخاب کرده‌اید ارزیابی کنید.

نشانه‌های یک پرستار کودک خوب

لیست زیر شامل نشانه‌های یک پرستار خوب است و می‌تواند در ارزیابی یک متقاضی پرستار کودک به شما کمک کند.
چشمان کودک شما در اولین برخورد با پرستار کودک برق می‌زند، کودکان به دنبال زمان گذراندن با پرستار کودک خود خواهند بود؛ اگر او خون گرم، مراقب و صبور باشد. همچنین، شما به طور مضاعف خوش‌شانس خواهید بود اگر علاوه بر کودکان، شما از مصاحبت پرستار کودکتان لذت می‌برید.



1.درک صحیح از سطح توقعات خانواده از یک پرستار کودک خوب
قبل از اینکه به عنوان یک پرستار کودک مشغول به کار شوید به توانایی ها و محدودیت های خود به خوبی فکر کنید . سپس از والدین کودک سوالات مشخص و دقیق در مورد انتظارات و خواسته های آنها از پرستار کودک بپرسید.
پاسخ این سوالات به شما کمک می کند که تشخیص دهید که آیا می توانید یا نمی توانید این نیازها را برآورده سازید.
وقتی شرایط یک خانواده و سطح توقعات آنها را بهتر درک کنید اینکار به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا مناسب این خانواده هستید یا خیر .

2.انجام امور خلاقانه از نشانه‌های یک پرستار کودک خوب
بله، انجام امور خلاقانه می‌تواند یکی از نشانه‌های یک پرستار کودک خوب باشد. پرستاران کودکان خلاقیت را به کار می‌برند تا به کودکان کمک کنند تا مهارت‌های جدید یاد بگیرند، استعدادهای خود را توسعه دهند و درک بهتری از جهان پیرامون خود پیدا کنند.
کودکان شما نمی‌توانند صحبت کردن در مورد کارهای فوق العاده‌ای که پرستار کودک می‌گوید یا انجام می‌دهد را تمام کنند. ممکن است شما پرستار کودکی پیدا کنید که می‌تواند هر کاری را به خوبی انجام دهد، اما اگر او صادقانه از همراهی کودکان لذت ببرد، کودکان شما این موضوع را خواهند فهمید. عشق او در هر روزی که با کودکان شماست جاری خواهد بود.



3. به عنوان یک پرستار کودک خوب برای همه چیز آماده باشید
اولویت شماره یک شما به عنوان یک پرستار کودک ، حفظ امنیت کودکی است که در حال مراقبت از او هستید. این بدان معنی است که باید برای هر مشکل یا شرایط اضطراری که ممکن است اتفاق بیفتد آماده باشید. لیستی از شماره تلفن های مهم و ضروری را گردآوری و تهیه نمایید و در جایی که نزدیک به دید باشد متصل نمایید تا در هنگام موارد بحرانی به سرعت با آنها تماس حاصل نمایید.
بهتر است لیستی از حساسیت های کودک (غذا ، فصلی ، حیوان خانگی و انواع دیگر) و کارهایی که باید در صورت واکنش آلرژیک انجام دهید کمک والدین تهیه نمایید. بیاموزید چه نوع اسباب بازی ها و غذاهایی ممکن است بر سر مجاری تنفسی کودک گیر کرده و موجب خفگی کودک گردد بنابراین می توانید از آنها اجتناب کنید.
داشتن آمادگی در شرایط بحرانی به شما این امکان را می دهد در موارد ناگهانی تصمیمات درستی اتخاذ نمایید.

4.ارائه فعالیت‌های آموزشی و خلاقانه از نشانه‌های یک پرستار کودک خوب
پرستار کودک می‌تواند به کودکان فعالیت‌های آموزشی و خلاقانه ارائه دهد. این فعالیت‌ها می‌توانند شامل بازی‌های آموزشی، هنرهای دستی، خواندن کتاب‌ها و حل مسائل باشند. این فعالیت‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا مهارت‌های جدید یاد بگیرند و به توسعه خلاقیت و تفکر منطقی آن‌ها کمک کنند.

5.همواره مراقب کودک باشید
همواره خطراتی در داخل و خارج از خانه وجود دارد. آماده بودن برای موارد اضطراری کافی نیست. شما باید همواره به فکر مراقبت از کودک باشید و از خطرات احتمالی پیشگیری نمایید.
در نزدیکی کودکی که مراقب او هستید بمانید. اگر در زمین بازی هستید ، تلفن همراه خود را کنار بگذارید. چشم خود را همواره به کودک و نه صفحه موبایل نگه دارید.


6. انعطاف پذیر باشید
گاهی ممکن است والدین دیرتر به منزل برسند یا زودتر مجبور به ترک خانه شوند . در این شرایط به عنوان پرستار کودک سعی کنید انعطاف پذیر باشید.
در مورد محدودیت های خود با والدین شفاف صحبت کنید اما در شرایط لزوم بهتر است انعطاف پذیر باشید. این موضوع به والدین نشان می دهد که شما فردی قابل اعتماد هستید.

مزایای استخدام پرستار کودک در منزل

۱۲ بازديد
مزایای استخدام پرستار کودک در منزل
امروزه با توجه به شاغل بودن پدران و مادران، در جامعه، نیاز خانواده هایی که کودک خردسال دارند به پرستار مخصوص و آموزش دیده کودک جزوی از ضروریات خانواده ها می باشد. ضمن این که بخاطر این که تعداد مهد کودک هایی که مراقبت از خردسالان را برعهده می گیرند محدود می باشد در خیلی از شهرها استخدام پرستار کودک ضروری ترین کاری است که والدین بایستی برای کودک خود انجام دهند‌.
ما در این مقاله می خواهیم مزیت های که یک پرستار دارد را برای شما بیان کنیم تا درست ترین انتخاب را در استخدام پرستار کودک داشته باشید.

1.روی زندگی خود کنترل بیشتری خواهید داشت

همه ی انسان ها قبل از این که پدر و مادر شوند نقش و وظیفه هایی در زندگی داشته اند، نقش هایی که بعد از این که به والدین تبدیل شدن خصوصا در سال های اول بچه داری خیلی کم رنگ می شوند، در اصل داشتن بچه فرصت رسیدگی کردن ما به بقیه ی جنبه های زندگی را به حد زیادی می گیرد، نگهداری از کودک در منزل یک کار تمام وقت است.
در نتیجه برای این که جنبه های فردی و اجتماعی خود را پس از بچه دار شدن حفظ کنید پیشنهاد می شود که از پرستار کودک کمک بگیرید، پرستار کودک حتی اگر دائمی نباشد و بعضی از روزها و ساعات در کنار شما باشد می تواند از فشار ها کم کند و زمان و فضای بیشتری برای شما ایجاد کند.

2. حضور بچه در خانه خودش
کودکان در تمامی تمایل دارند در محیط خانه خود باشند. این موضوع به دلیل تعلق خاط کودک به محیط خانه می‌باشد. بچه‌ها در مهد کودک ‌ها احساس آرامش کمتری دارند. کودک در منزل خودش در زمان استراحت می‌تواند از تخت خواب خودش استفاده کند. بچه می‌تواند از غذایی که پرستار بچه آماده می‌کند استفاده کند. کودک در منزل خودش با اسباب بازی‌ های خودش بازی می‌کند. این امکانات در محیط مهد کودک وجود ندارد. برای کودکان یک گروه سنی، یک برنامه‌ی خاص را مطابق نیازهایشان در نظر می‌گیرند. ممکن است برای همه‌ی کودکان مناسب نباشد.

3.فرزند شما ارتباط بهتری با شما خواهد داشت
استخدام کردن یک پرستار کودک به این معنا نیست که شما از وظیفه های پدر و مادری خود شانه خالی می کنید، شما به عنوان پدر و مادر نوزادی که تازه به دنیا آمده است اگر حتی یک پرستار 24 ساعته برای فرزند خود بگیرید باید روزانه زمان های مناسبی را به فرزندتان اختصاص بدهید، فایده پرستار کودک داشتن، انرژی بیشتر و علاقه ی بیشتر در پدر و مادر برای این ساعات مخصوص است.

4.کودک به خارج از منزل رفت و آمد ندارد
رفت و آمد کودک به مهد برای والدین دشواری زیادی دارد. با وجود پرستار بچه کودک صبح‌ها زود بیدار نمی‌شود. آماده کردن بچه‌ها صبح زود دشوار است. صبحانه خوردن کودک به سختی انجام می‌شود. بعد از بازگشت کودک از مهد نیز رسیدگی لازم است کودک خسته و گرسنه می‌شود. با حضور پرستار در منزل استرس‌های روزانه از بین می‌رود. برنامه غذایی و خواب کودک‌ به حالت عادی برمی‌گردد. محیط خانه، شرایط مطلوبی را برای رشد و پرورش کودک فراهم می‌کند.

5.ارائه خدمات آموزشی به کودک
پرستار کودک در منزل علاوه بر مراقبت از کودک، پرستاری از کودک، تهیه غذا برای کودک، نظافت کودک و سر گرم کردن کودک آموزش های مختلفی نیز ارائه می دهد که این آموزش ها برای هر کودک در هر سنی متفاوت است به کودکان چند ماه تا 2 سال آموزش راه رفتن می دهد و گفتار درمانی می کند، به کودکان 6 سال آموزش های لازم برای رفتن به مدرسه را می دهد و کودکان 7 سال به بالا آموزش های درسی می دهند ا در مدرسه موفق تر عمل کنند و تکالیفشان را به درستی انجام دهند.

6.همراهی پرستار بچه در مسافرت‌ها
در صورت اطمینان از پرستار می‌توانید از او بخواهید در تعطیلات شما را همراهی کند. همراهی پرستار بچه در سفر برای شما هزینه اضافه خواهد داشت. باعث می‌شود بتوانید ساعاتی را فارغ از کودکان در کنار همسرتان سپری کنید.

دو روش نگهداری کودک و نوزاد در منزل

مزایای استخدام پرستار کودک در منزل

پرستاران روزانه:
کودک و نوزاد در منزل با توجه به درخواست زمانی والدین می توانند متفاوت باشند. پرستاران روزانه در صورتی که پدر و مادر در ساعاتی در روز در منزل نیستند می توانند مسئولیت بخشی از امورات را به عهده بگیرند تا والدین کودک دوباره به منزل برگردند. این خدمات معمولا به صورت روزانه و چند روز در هفته می باشد.

پرستاران شبانه روزی:
پرستار نوزاد یا پرستار بچه و پرستار کودک می توانند به صورت شبانه روزی با هماهنگی و برنامه ریزی خانواده ها در منزل حضور داشته و تمامی مسئولیت بچه ها را به عهده بگیرند. این نوع خدمات معمولا به صورت هفتگی ماهانه و حتی به صورت طولانی مدت می باشد.

ویژگی های پرستار کودک حرفه ای

مزایای استخدام پرستار کودک در منزل

  1. محیط خانه علاوه بر امن بودن باید توسط پرستار بچه همواره پاکیزه و تمیز باشد همچنین او می تواند با ایجاد یک محیط شاد و متنوع در خانه حس یکنواختی را از بین برده تا کودک و نوزاد در منزل سرگرم بازی و آموزش و تفریح در منزل شود.
  2. پرستار در منزل باید به استفاده مناسب کودک و نوجوان از فضای مجازی و بازی های کامپیوتری اهمیت دهد تا او در تنهایی خود غرق نشود و بدون نظارت در محیط خطرناک اینترنت جستجو و فعالیت نکند.
  3. پرستار نوزاد که ترجیحا باید خانم باشد قطعا باید به احساسات و عواطف کودک توجه کرده و با دلسوزی و صبر و محبت به انجام امورات او بپردازد.
  4. برنامه ریزی تغذیه ای و در صورت لزوم دارویی یکی از مهمترین وظایف پرستار بچه و پرستار نوزاد در منزل بوده و باید همواره اطلاعات کافی از دارو ها و آمادگی برای تهیه غذای و میان وعده های مقوی برای بچه ها داشته باشد.
  5. از انیمیشن های مناسب و آهنگ های مخصوص بچه ها و بازی های آهنگین بسیار می توان برای سرگرمی و احساس رضایت کودک و و نوزاد در منزل استفاده کرد.
  6. یک پرستار کودک مطمئن باید در تمامی زمینه های کودک و نوزاد مهارت و تجربه داشته باشد تا با تناسب به نیاز ها و مسئولیت های او با هماهنگی والدین خدمات پرستاری و نگهداری را به خوبی در منزل ارائه دهد تا باعث رشد و تربیت کودکان شود.